Samenkrachtig Speciaalbier

Ons team bestaat uit gedreven professionals die er bij elk project vol in vliegen. Het is daarom erg waardevol om op gezette tijden samen te komen voor ontspanning en reflectie. Afgelopen voorjaar hadden we daarbij een mooie bestemming: brouwerij Karakter in Nijmegen.

Cultuur
We reisden in de eerste plaats naar Nijmegen om lekkere biertjes te proeven en een gezellige tijd te beleven. Maar ook om aan de slag te gaan. Met elkaar zijn we in de cultuur van innergo gedoken, onder sfeervolle en kundige begeleiding van de mensen van Karakter.

Zorgvuldig
De aanpak was zorgvuldig. Zo nam de brouwerij voorafgaand aan ons bezoek een enquête af. Tijdens de dag zelf stonden we met het team uitgebreid stil bij de resultaten en de duiding ervan. Mede op basis hiervan kregen de bierspecialisten grip op de vraag: hoe smaakt een innergaans biertje?

OCAI-model
Wat ons aansprak: de brouwerij hanteerde een methode die voortkwam uit het OCAI-model van Cameron en Quinn. Dit model zetten wij zelf ook regelmatig in om de cultuur van een organisatie bespreekbaar te maken.

Lekker fris
Heel verrassend (maar niet heus): innergo blijkt een onderzoekende, experimentele organisatie met een extern gerichte, innovatieve grondhouding. Volgens de bierkenners van Karakter maakt dat ons bij uitstek een tripel. Een stevig bier, dat ondanks het hogere alcoholpercentage toch lekker fris blijft.

Etiket
Inmiddels zijn we een poosje verder. De brouwerij heeft ons bier gebrouwen en wij hebben er een mooi etiket voor ontwikkeld. En dus kun je innergo nu op een heel nieuwe manier ervaren – als biertje!

Herkenbaar
Het etiket vermeldt ‘Samenkrachtig speciaalbier’ en het biertje smaakt tintelend fris als een goede samenwerken. Heel herkenbaar eigenlijk. Proost!

Zin om te proosten of gewoon benieuwd hoe innergo smaakt? Komt gerust eens proeven!